Diablo III
Ne taip senai išėjo naujas dungeon crawler žanro kompiuterinis žaidimas Diablo III. Šis žaidimas yra senosios Diablo istorijos tęsinys, kurioje gėrio jėgos kovoja prieš blogio jėgas. Diablo III buvo kuriamas ištisus 12 metų!
Nuo 2000 m. šį žaidimą kūrė Blizzard North padalinys, kuris kūrė ir jau klasika tapusį Diablo II. Tačiau 2005 metais, šis padalinys buvo likviduotas ir priežastimi tapo, Blizzard savininkų Vivendi Universal manymu, nepatenkinusi jų lūkesčių žaidimo kokybė.
Nuo 2005 metų, šio žaidimo kūrimą pratęsė Blizzard Irvine padalinys ir šiuo metu išleistas žaidimas yra jų kūrybos rezultatas. Kiek teigiama internete, iš šio žaidimo buvo pašalinti kai kurie Blizzard North realizuoti žaidimo elementai, kurie panašu, kad netenkino Vivendi lūkesčių.
Diablo III mažai primena savo pirmtaką
Greičiausiai dėl to šis žaidimas turi visai kitokią įgūdžių (skills) sistemą, pvz., Diablo II įgūdžiai turėjo lygius ir didėjant herojaus lygiui, šiuos įgūdžių lygius ėjo vis labiau tobulinti. Diablo III to nėra, visiems įgūdžiams galima skirti tik po vieną tašką.
Nors naujoji įgūdžių sistema turi ir pliusų, pvz., sename Diablo II, panaudojus herojaus turimą įgūdžio tašką (skill point), neidavo jo vėliau priskirti visai kitam įgūdžiui. Tiesa, paskutinėse Diablo II versijose atsirado ir tokia galimybė. Tačiau ši galimybė neleidžia to daryti begalę kartų, kaip šiame naujame žaidime.
Taip pat, priešingai nei jo pirmtakas, Diablo III turi visiškai kitokią, panašią į pvz., Conquer Online žalos skaičiavimo sistemą, kada žaidėjų įgūdžių daroma žala priklauso nuo herojaus naudojamo ginklo ir savybių (stats) žalos procento.
Sunkumo lygiai
Skirtingai nei Diablo II, šis žaidimas turi daug daugiau sunkumo lygių ir net jų pogrupius.
Aukcionas
Pirmaisiais žaidimo išleidimo mėnesiais, šis žaidimas turėjo ir aukcioną, kuriame žaidėjai galėjo prekiauti žaidimo daiktais už realius pinigus. Tačiau jis egzistavo ne ilgai.